Blog

Anno Domini

1666


IMG_7437

Zapraszam do obejrzenia przykładowych figurek do nowego systemu – Anno Domini 1666.
Zachęcamy do śledzenia strony i fanpage’a Wargamera, gdzie w najbliższym czasie zacznie pojawiać się więcej informacji.

To czego do tej pory się dowiedziałem:
1. Będzie to gra historyczna z elementami fantasty (słyszałem o zaklęciach/urokach).
2. System jest pomyślany jako „skirmish”.
3. Gra będzie osadzona w XVII wiecznym Wiedniu.
4. Figurki będą w skali 32 mm.

IV Międzynarodowe Mistrzostwa
Ogniem i Mieczem


12928290_1053505201359314_8473253516078361429_n

Imprezę uważam za niezwykle udaną. Pogoda dopisała, co spotęgowało dobry odbiór wydarzenia. Chociaż sam nie uczestniczyłem, to z obserwacji widziałem, że uczestnicy się dobrze bawią. To dzięki doskonałej organizacji całego evenu. Pozdrawiam oczywiście wszystkich napotkanych znajomych (organizatorów bądź graczy) – Konrada „Sosnę” Sosińskiego, Łukasza „Gomiego” Gembę,  Witolda Janika, Jarka „Tolla” Kowalskiego i wielu innych. 

Impreza, jak na nasze polskie warunki, wyglądała imponująco oraz profesjonalnie i jako taka pozytywnie w mojej pamięci. Życzę jak najlepiej systemowi Ogniem i Mieczem i czekam na zupełnie nową grę – ANNO DOMINI 1666. Ale to już inna historia…

Wrażenia z gry w Bolt Action


Bolt Action

Zainspirowany rozmową z Maćkiem Królem o grze Bolt Action postanowiłem ją wypróbować. Do intra zaprosiłem również mojego dobrego przyjaciela Aleksandra Kaczora, również weterana wielu gier bitewnych. Grę rozegraliśmy w Cafe Paradox. Użyliśmy zestawu pokazowego, przygotowanego przez Maćka. Byli to klasycznie Niemcy i Amerykanie. Rozgrywka trwała ok. 2 godzin. Olek wybrał sobie Amerykanów, mi pozostali Niemcy. Graliśmy o tak zwany zrzut mielonki – klasyczny capture the flag. Ostatecznie grę wygrali Niemcy, ale do ostatniej chwili nie było pewne kto wygra.

Niemcy

1. Prucznik + adiutant (weterani)
2. Snajper team (weterani)
3. 8 x grenadierzy (regularni) – lmg, smg, 2 x stg, panzerfaust
4. 8 x grenadierzy (regularni) – lmg, smg, stg, 2 x panzerfaust

5. Hetzer (regularny)

US
1. Podporucznik + adiutant (weterani)
2. Snajper team (weterani) 3. Bazooka team (weterani)
4. 7 x piechota (regularni) – smg, BAR
5. 7 x piechota (regularni) – smg, BAR
6. Sherman 75mm (weteran)

Spostrzeżenia po grze Andrzeja
Bolt Action jest ciekawą, prostą i przyjemną grą. Grało mi się fajnie i dynamicznie. Duży wpływ na rozgrywkę ma mechanika dociągania na przemiennie kostek z woreczka. To jest najbardziej losowy element gry poza normalnym turlaniem D6. Nigdy nie wiadomo czyja kostka będzie następna. Dlatego przygotowując naszą taktykę musimy być elastyczni. To też pokazuje chaos który miał miejsce podczas działań wojennych. Mi się bardzo gra podobała i na pewno jeszcze do niej sięgnę.

Bolt Action
Według mnie 🎲🎲🎲🎲🎲🎲🎲🎲🎲 na 10.
Na pewno jeszcze wrócę do tej gry.

HUSSAR 2015


Hussar 2015

Konkurs malarski Hussar 2015 to  pierwsza impreza, którą dzisiaj odwiedziłem. Odbywa się w Ośrodku Kultury Ochota – OKO. W porównaniu z zeszłym rokiem, to miejsce wystawowe uważam za fajniejsze. Szkoda, że wszystkie eventy nie odbywały się w tych samych budynkach, ale i tak uważam że miejsce fajne z dobrym dojazdem. Za symboliczną opłatę 10 zł. mamy dostęp do naprawdę niesamowitych modeli, które są tak pomalowane, że dosłownie szczęka opada. Coś niesamowitego. Zobaczcie sami!

Armies on Parade 2015


 

Druga impreza w której brałem dzisiaj udział, odbywała się w Złotych Tarasach. Armies on Parade to hobbystyczne konkurs, który odbywa się na całym świecie, w sklepach Games Workshop. W sieci pojawiają się co kilkanaście minut zwycięskie prace z całego świat. Można je oglądać na Facebooku. Muszę się przyznać, że nie wiem kto w tym roku zajął pierwsze miejsce, ponieważ przyszedłem tuż po ogłoszeniu wyników. :p W tym roku dużo prac trzymało poziom. Zapraszam do obejrzenia. 

Wrażenia z gry w Age of Sigmar


 

ageofsigmarlg

Wczoraj rozegrałem pierwszą bitwę w Age of Sigmar z moim kumplem Aleksandrem Kaczorem.

System gry jest niczego sobie, ale nie zachwyca. Jest prosty. Czasami miałem wrażenie, że prostacki, ale system wybronił się w momencie dojścia do walki wręcz. Tam leży jego potencjał. Zauważyłem dużo podobnych rozwiązań jak w WH40k. (Żeby nie powiedzieć żywcem zaczerpniętych z WH40k).

Kłopotliwa jest nauka swojej armii od nowa, ponieważ większość jednostek ma nowe zasady. Trzeba walczyć z przyzwyczajeniami. Zagraliśmy wspomagając się autorskim comp-systemem Aleksandra, który sam zaczął komponować. Nie wyobrażam sobie gry bez jakiegokolwiek compa. To może moje przyzwyczajenie do jakiś ram.

Jeżeli chodzi o podstawki, to da się grać na kwadratach i prostokątach, ale lepiej w AoSa gra się (grałoby się, bo my prawie nie mieliśmy) na okrągłych i owalnych podstawkach. Mierzenie od modelu było dla mnie masakrą. Uważam to za głupie rozwiązanie.

Reasumując, od czasu do czasu zagram w AoSa, ale system nie jest bajecznie dobry. Dla mnie jest przeciętny +. Widać, że on jest przewidziany dla ludzi, którzy są nowi w hobby, albo bardzo casualowi i nie chcą wchodzić w meandry zasad.

Jakbym miał wybierać, to grałbym w 8 ed. Bo jest rozwinięta i ma dużo fajnych elementów. Ale w AoSa też zagram, bo nic mnie to nie kosztuje. Ale nie wkręcę się w ten system.

Przy okazji chciałbym dodać, że dzięki Olkowi odkryłem potencjał aplikacji WH AoS na Smartphone’a. Jest naprawdę dobrze zrobiona.

Age of Sigmar
Według mnie 🎲🎲🎲🎲🎲 na 10
Czasami zagram.